nutritionist

Modern Nutrition Aspects

nutritionist

Modern Nutrition Aspects

بخشی از خاطرات مستر همفری « جاسوس انگلستان در کشورهای اسلامی»

بخشی از خاطرات مستر همفری « جاسوس انگلستان در کشورهای اسلامی» :
دستوراتی که انگلستان در صدد اجرای آنها در کشورهای اسلامی بود:
1- هر چه بیشتر گسترش دادن شراب، زنا، لواط ، گوشت خوک و قمار .
2- به هر نحوی که شده باید ربا را در میان مسلمانان رواج دهیم که این کار موجب ویرانی اقتصاد آنان خواهد شد و این کار باعث جرأت یافتن مسلمانان در مخالفت با قرآن نیز خواهد شد. زیرا هرکس در یک مورد با قوانین قرآن مخالفت کرد، مخالفت در سایر موارد هم برایش آسان خواهد شد .


3- لازم است بوسیلۀ متّهم ساختن علما و داخل نمودن جاسوسانی در لباس آنان کاری کنیم که رابطۀ مسلمین با علمائشان قطع شود .
4- باید فکر نجاست کفار را از دلهای شیعیان بیرون برد .
5- لازم است که مسلمانان را از عبادتها منصرف کنیم و به آنها بگوییم که خداوند احتیاجی به عبادت مردم ندارد .
6- باید بسیار سخت از حجّ جلوگیری به عمل آورد و از هر نوع اجتماعی مثل: نماز جماعت، شرکت در مجالس حسین و دسته های عزاداری برای حسین، جلوگیری شود .
7- لازم است دربارۀ خمس مردم را به شک بیاندازیم و بگوییم که دادن خمس بر پیامبر یا امام واجب است نه به علما .
8- باید زنان مسلمان را فریب داد و از زیر چادر و عبا بیرون کشید . پس از آنکه زنان را از چادر و عبا بیرون آوردیم، باید جوانان را تحریک کنیم که دنبال آنان بیفـتـند تا در میان مسلمانان فساد رواج یابد . برای پیشبرد این نقشه باید کاری کنیم که زنان مسلمان، بی حجابی را از زنان غیر مسلمان یاد بگیرند.
9- باید قبور بزرگان دین را خراب کرد و نیز باید بقیع را با زمین یکسان نمود .
10- لازم است عمّامه ها را از سر علمای دین و سیّدها برداریم و آنان را خلع لباس کنیم تا رجال دین از احترام برخوردار نباشند و نیز باید در اصل و نسب سادات، شک و تردید ایجاد کرد .
11- باید حسینیّه ها را ویران کنیم و بگوییم که آنها بدعت و گمراهی است و در زمان رسول خدا و خلفایش نبوده . و باید مردم را از رفت و آمد به حسینیّه ها باز داریم.
12- باید این روحیّه را در میان مسلمانان قرار داد که هرکس آزاد است هرکاری که دلش می خواهد انجام دهد و امر به معروف و نهی از منکر واجب نیست بلکه باید گفت که امر به معروف و نهی از منکر مخصوص سلطان است نه همۀ مردم.
 13- لازم است محدود کردن نسل مسلمانان تا آنان باور کنند که: « فرزند کمتر زندگی بهتر». و باید تبلیغ شود که هر مرد نباید بیش از یک زن بگیرد و باید برای ازدواج شرایط بسیاری گذاشته شود تا به راحتی نتوانند ازدواج کنند . و باید تبلیغ کنیم که عرب حق ندارد با فارس ازدواج کند و نیز ترک حق ندارد از عرب زن بگیرد و بالعکس .
14- باید به سختی از تبلیغات دینی جلوگیری شود و باید جلوی امور خیریّه را گرفت و اختیار آنرا به دست دولت داد تا احدی حق ساختن مسجد یا مدرسه یا خانۀ ایتام یا مؤسّسات را ندشته باشد .
15- باید در مورد قرآن، مسلمانان را به شک انداخت و در قرآن دستکاری کرد و نیز لازم است کاری کنیم تا خواندن قرآن به زبان عربی در کشورهای غیر عربی ممنوع شود و نیز لازم است ممنوع کردن خواندن اذان، نماز و دعا به زبان عربی در کشورهای غیر عربی . و بر ما لازم است که عربها را از لغت فصیح عربی که زبان قرآن و احادیث است جدا سازیم .
16- باید تلاش کنیم که همیشه تاریخ میلادی (تاریخ مسیحی) همراه تاریخ اسلامی آورده شود .
17- باید اماکنی به منظور خوشگذرانی و اتلاف وقت جوانان فراهم آوریم و نیز باید تریاک و دیگر مواد مخدّر را گسترش دهیم.
18- ایجاد هرج و مرج و آشوب و ترور در کشورهای اسلامی به هر اندازه که بتوانیم .
19- بوجود آوردن عرفان های کاذب، جهت منزوی کردن مردم و عدم اطلاع آنها از امور دنیای کنونی .
مستر همفر که سالها جهت کسب اطلاع از اعتقادات شیعه و سنّی به کشورهای اسلامی سفر کرده بود، هنگام ارائۀ گزارشات خود به سردمداران انگلیسی اینگونه گفت:
در این سفرهای چندین ساله، توانستم زبان ترکی و عربی و فارسی را یاد بگیرم. تلفظ بعضی از الفاظ قرآن برای من بسیار مشکل بود به یاد دارم که جملۀ « و علی أمم ممّن معک» را نمی توانستم آنطور که باید یاد بگیرم مگر پس از آنکه ده ها مرتبه آنرا ظرف یک هفته تکرار کردم . به هر حال در ظرف مدّت دو سال، تمام قرآن را از اول تا آخر  نزد شیخی سُنّی به نام احمد آقا خواندم .
من از تعلیمات اسلام سخت در شگفتم و با خود می گویم: ای کاش مسیحیّت نیز اینگونه حقایق درخشانی داشت. بدون شک قرآن کتابی است عالی، بلکه سطح قرآن از تورات و انجیل بالاتر است . در قرآن، قوانین و تعلیمات و اخلاقیّات و غیره دیده می شود. من در کار محمّد سخت متحیّر هستم، مردی بدون اینکه نه می خوانده و نه می نوشته است، چگونه می تواند کتابی به این عظمت بیاورد؟! خود او نیز شخصاً دارای اخلاق و هوش سرشار بوده است که مانند آن در هیچ عرب درس خوانده ای دیده نشده است تا چه رسد به عربهای سحرا نشین که سواد خواندن و نوشتن نیز ندارند. به هر حال من محمّد را بسیار عظیم می دانم و بدون شک از نمونۀ پیامبران الهی بوده که دربارۀ آنان در کتب آسمانی چیزهایی می خوانیم ولی من تا به حال به نبوّتش معتقد نیستم امّا انسان با وجدان نمی تواند او را همانند دیگر نوابغ جهان بداند، بدون شک او ما فـوق آنها و برتر از هوشمندان بزرگ بوده است .
من فکر می کنم حق با شیعه است در اینکه می گویند: « علی و حسن و حسین جانشین پیامبر بوده اند» زیرا آنچه در تاریخ ثبت است طبق مطالعاتی که دارم علی دارای صفات و ملکات نفسانی فوق العاده ای بوده که او را شایستۀ رهبریّت ساخته است . امّا اهل سنّت می گویند: « مسلمانان پس از پیامبر، صلاح دیدند که ابوبکر جانشین او باشد و پس از او عـمَر و پس از او عثمان و پس از عثمان هم علی شایستگی خلافت داشتند» بنابراین دستور پیامبرشان را رها کردند و طبق مصلحت خودشان این افراد را جانشینان پیامبر ساختند.
من از حلّه به نجف رفتم و در مجالس درس مراجع تقلیید حاضر شدم و از صفای روح و علوم سرشار و تقوای قوی این افراد سخت تعجّب کردم .
لازم است در اینجا به بخشی از نقاط ضعف مسلمانان اشاره کنم:
1- دیکتاتوری حکومتهای آنها و استبدادی که همه جا را فرا گرفته . با اینکه در قرآن آمده « و أمرُهم شوری بینهم»
2- ناامنی راه ها و قطع ارتباط میان شهرها جز به مقداری اندک . با اینکه اسلام دستور می دهد مسلمانان راه هایشان را امن کنند: « فامشوا فی مناکبها».
3- لم یزرع بودن بیابانها و پایین بودن سطح کشاورزی . با اینکه اسلام به مسلمانان دستور آباد کردن زمین ها را داده: « هو الذی خلق لکم ما فی الأرض جمیعا».
4- هرج و مرج در امور اداری . نه نظامی در کار است و نه برنامه ریزی و نه رعایت ارزشها و قوانین. با اینکه اسلام به پیروانش دستور نظم داده: « و من کلّ شئ موزون» و در حدیثی از علی بن ابی طالب است که: « و نظم أمرکم».
5- عقب ماندگی اقتصادی به طوری که فقر و فلاکت همه جا دیده می شود . با اینکه اسلام دستور می دهد که اقتصاد خئد را نیرومند کنند. در حدیث آمده: « من لا معاش له لا معاد له».
مسلمانان گرچه به قرآن بسیار افتخار می کنند ولی بسیار کم دیده می شود که به قوانین قرآن عمل کنند . بنابراین لازم است مسلمانان را در جهل و نادانی حفظ کنیم تا نسبت به حقیقت دینشان آگاهی پیدا نکنند .

نظرات 2 + ارسال نظر
yousofvand چهارشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1395 ساعت 09:27 ق.ظ

لطفا برنامه را نشر دهید.
کتاب "خاطرات مستر همفر جاسوس انگلیس در کشورهای اسلامی" که مقام معظم رهبری درباره آن فرموده اند: "خواندن کتاب خاطرات مستر همفر را به جوانان توصیه موکد می کنم".
دانلود برنامه اندروید کاملا رایگان
"خاطرات مستر همفر"
https://cafebazaar.ir/app/khaterat.mr.hamfer/?l=fa

ناشناس سه‌شنبه 4 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 01:49 ب.ظ

ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد