nutritionist

Modern Nutrition Aspects

nutritionist

Modern Nutrition Aspects

میوه جدید خوشمزه

میوه جدید خوشمزه مفید و خیلی گران به بازار امد
نوش جان
فیسالیس
جدیدترین و گرانترین میوه بازار ایران؛ فیسالیس آمریکای جنوبی!
اکونیوز:نخستین تولیدکننده میوه فیسالیس درکشور گفت:برای نخستین بار این میوه در ورامین تولید و به بازار مصرف عرضه شد.
به گزارش خبرگزاری اقتصادی  ایران (econews.ir ) ، محمدرضا  تیموری نخستین تولید کننده ی  میوه فیسالیس گفت:این میوه  بومی مناطق آمریکای جنوبی و ترکیبی از طعم میوه های توت فرنگی، گیلاس، کیوی و آناناس است که به دلیل طعم خوش و بی نظیرش در کشورهای اروپایی و آمریکایی طرفداران زیادی دارد.
وی با اشاره به تولید اقتصادی این میوه گفت: بر اساس آمار جهانی، میوه فیسالیس در هر هکتار بین 22 تا 36 تن تولید می شود که هر 100 گرم آن در بازار به قیمت سه تا چهار هزار تومان به فروش می رسد.
وی با بیان این که، میوه فیسالیس به دلیل قرار گرفتن در لفاف کاغذی شکل فاقد هرگونه آلودگی و عوامل بیماری زا است، اظهار داشت: این میوه بدون نگهداری در یخچال بیش از 10 روز ماندگاری دارد و در صورت نگهداری در یخچال حدود 2 ماه مدت زمان ماندگاری این میوه نیز افزایش می یابد.
وی در ادامه  گفت: این میوه یکی از غنی ترین منابع طبیعی آنتی اکسیدان ها و سرشار از ویتامین های A - E - C - P - Fاست و بدن انسان را در مقابل خنثی سازی رادیکال های آزاد که موجب بروز بیماری هایی همچون سرطان، سکته قلبی، پروستات، آسم و آلرژی می شود، حفاظت می کند.
وی با بیان این که، از میوه فسالیس در تهیه کرم های آرایشی نیز استفاده می شود تصریح کرد: همچنین مصرف این میوه تاثیر بسزایی در شادابی و طراوت پوست دارد.
 
 

وضعیـت مناطق زلـزله زده آذربایـجان در این روزها

 



وضعیـت مناطق زلـزله زده آذربایـجان در این روزها


در حالی که نزدیک به بیست و چندروز از وقوع زمین لرزه مهیب در آذربایجان شرقی می گذرد نماینده مردم اهر و هریس با بعید دانستن بازسازی مناطق زلزله‌زده ظرف دو ماه ابراز داشت: در حال حاضر از برنامه چشم‌انداز بازسازی مناطق عقب هستیم. عباس فلاحی باباجان، نماینده مردم اهر و هریس و عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده اظهار کرد: بارش‌ها در مناطق زلزله‌زده شروع شده و با توجه به پس‌لرزه‌های فراوانی که وجود داشته است وضعیت منطقه در شرایط مناسبی نیست.












































عزت الله انتظامی:
کمک کنید قبل از سرما هموطنانمان را از چادر خارج کنیم


عزت‌الله انتظامی، هنرمند با سابقه کشور، از مردم درخواست کرد به یاری او بشتابند تا کمک کنند قبل از آغاز فصل سرما، زلزله‌زدگان از چادرها خارج شوند. به گزارش ایسنا، انتظامی گفت: زمانی که زلزله شد در بیمارستان بودم و وقتی این خبر را شنیدم بسیار ناراحت شدم و در آن زمان به دلیل شرایط جسمی‌ام نمی‌توانستم کاری انجام دهم و تشکر می‌کنم از بچه‌های سینما که یک حرکت قشنگ انجام دادند و کمک‌های نقدی مردم را جمع‌آوری کردند.

وی با بیان اینکه وظیفه دارد اقدامی برای زلزله‌زدگان انجام دهد، یادآور شد: من سال ۵۱ در تبریز، "ستارخان" را برای علی حاتمی کار می‌کردیم و در حالی که اوایل تابستان بود اما شب‌ها در چادر، بخاری روشن می‌کردیم و الان که نزدیک مهر ماه است این چادرها که در آن بچه‌های کوچک و زن‌ها زندگی می‌کنند وضعیت بدی دارند و قطعا در مقابل سرما نمی‌توانند دوام بیاورند.

انتظامی ادامه داد: ضمن اینکه آن زمان در بیابان‌های اطراف وقتی هوا سرد می‌شد حیوانات وحشی حمله می‌کردند،‌ چیزی که خودم آن را دیدم و مدام فکر می‌کنم اگر این اتفاق در مناطق حادثه‌دیده اتفاق بیفتد آن‌ها در چادرهایشان چه کار می توانند انجام دهند.

این بازیگر به جلسه روز گذشته‌اش در خانه تئاتر اشاره کرد و گفت: این موضوع را در هیات مدیره خانه تئاتر مطرح کردیم و شخصی به نام مجید خسروشاهی که بازاری است قرار شد موضوع را در بازار مطرح کند و روزی برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی به آنجا برویم تا بتوانیم بهره‌برداری مناسبی داشته باشیم.

وی افزود: ضمن اینکه علاقمندم به فروشگاه‌های برند در خیابان آفریقا بروم و آنجا نیز کمک‌های نقدی را جمع‌آوری کنم. انتظامی ادامه داد: در جلسه روز گذشته مطرح شد کسی را می‌شناسم که در عرض یک ماه می‌تواند خانه‌های پیش‌ساخته با همه امکانات بسازد که امیدوارم بتوانیم هزینه مورد نیاز این کار را جمع‌آوری کنیم.

بازیگر محبوب ایران به پیشنهاد دیگرش اشاره کرد و گفت: مساجد ایران می‌تواند در روزهای پنجشنبه و جمعه باز باشند و کمک‌های مردم را جمع آوری کنند و هر چه زودتر اقدام شود بهتر خواهد بود، چرا که هر چه زمان بگذرد مردم این موضوع را فراموش می‌کنند.

انتظامی خاطرنشان کرد: این کمک‌رسانی با کمک همه انجام می‌شود و از خانه تئاتر، خانه هنرمندان دعوت به همکاری کرده‌ام. وی در پایان سخنانش با دعوت از مردم برای شرکت در این امر خیر گفت: مردم فکر نکنند مثلا ۱۰ تومان چیزی نیست و حتی کمک‌های کم هم می‌تواند برای انجام هدفی که در پیش داریم مفید باشد.

عزت‌الله انتظامی قرار است روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با حضور در بازار تهران به جمع‌آوری کمک‌های نقدی برای یاری رساندن به زلزله زدگان بپردازد. وی پیش از این نیز برای کمک‌رسانی به بچه‌های افغان در بازار حاضر شده بود و مبالغ قابل توجهی جمع‌آوری کرده بود.  
منبع:پرشین استار

اینجا ایران است

 
به یاد دارم زمانی که آن سونامی تاریخی و فاجعه بار در ژاپن روی داد، مدام اینباکس ایمیل هایم پر می شد از تعریف و تمجید مردم و مسئولین ژاپن،
در این مجال بحثی روی مسئولین ندارم، هر چند گزارش هایی که بدست می رسد حاکی از این است که نهایت تلاش در راستای کمک رسانی صورت پذیرفته و می پذیرد، 
ولی اصل بحث من روی مردم است، رویکرد فرهنگی این ماجرا...
 
چطور است که در زلزله ژاپن مدام عکس های مختلف در تعریف و تمجید فرهنگ بالای مردمان این کشور به دست می رسید،
برای نمونه ایمیلی بود که در آن روزها دست به دست چرخید و شد یکی از داغ ترین خبرهای روز! که آی مردم جهان، بدانید که زلزله در ژاپن آمد و مردم آواره شدند ولی در این میان هیچ کس به فروشگاه های آسیب دیده دستبرد نزد، و مدام عکس فروشگاه تخریب شده ولی غارت نشده، دست به دست بین مردم جهان چرخید!
 
 
 فروشگاهی تخریب شده در روستای تخریب شده این فروشگاه بعد از گذشت چند روز کاملا دست نخورده باقی مانده است، ژاپن نیست!!
بخش مرکزی شهرستان ورزقان از توابع آذربایجان، با مردمی ساده دل و با صفا که با بیرون آوردن هر جنازه ای  از زیر آوار ،اشک تمامی مردم آن در داغ همسایه روان شد!
اینجا ایران است، همانجا که فعالان اجتماعی اش ، آلت دست رسانه اند، نه آنکه خود یک رسانه باشند!
اینجا ایران است، همانجا که مرغ همسایه اش همیشه برایمان غاز است!
اینجا ایران است، زلزله آمده، فروشگاهی تخریب شده، مردمانی آواره گشته اند ولی هیچ کس تعدی به اموال دیگری نمیکند،
 
اینجا ایران است، برای همین این عکس ایمیلی نمی شود که دست به دست بچرخد و به سمع و بصر تمام جهان برسد و همه بدانند اگر در ژاپن، استغنای اقتصادی دولت مانع از چپاول شد، اینجا اعتقاد و ایمان مردمی و غیرت آذربایجانی مانع چپاول شد ...

خلاقیت با میوه جات

خلاقیت با میوه جات

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

لطفا تا باز شدن کامل عکسها شکیبا باشید
در صورتی که هر یک از عکس ها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Show Picture را انتخاب کنید

joinGroup

joinGroup

joinGroup

joinGroup

joinGroup

joinGroup

joinGroup

joinGroup

joinGroup


joinGroup

joinGroup

joinGroup

joinGroup